Урок образотворчого мистецтва в 4 класі

Презентація до теми 
Урок образотворчого мистецтва в 4 класі

Тема. Як живуть дерева. Вибір засобів графічної  художньої виразності для передавання характеру форми і створення образу. Створення образу дерева за одним із віршованих уривків.Мета. Поглиблювати знання учнів про засоби графіки та графічні матеріали. Розширити поняття про особливості будови різних дерев. Розвивати графічні навички, асоціативно-образне мислення дітей. Формувати  емоційно-естетичне сприйняття творів мистецтва.
Завдання:
-         Познайомити дітей з роботами художників-графіків.
-         Закріпити знання про особливості будови різних дерев.
-         Вчити створювати художній образ дерева за поетичним описом.
-         Розвивати асоціативно-образне мислення дітей.
Мистецька абетка.
Графіка – вид образотворчого мистецтва, в якому малюнок створюють за допомогою лінії, крапки, штриха.Графічні матеріали – фломастери, прості та кольорові олівці, гелеві ручки.
Обладнання для вчителя: вірші про дерева; прості олівці різної м’якості, твердості, фломастери, пастель; мольберт, листок паперу А3, ноутбук, проектор.
Обладнання для учнів: прості олівці різної м’якості, твердості, фломастери, пастель, альбоми, гумки, підручники.
Зоровий ряд: репродукції, ілюстрації, фото із зображенням різних дерев, малюнки дітей; презентація «Зображення дерев у графіці».
Музичний ряд: звуки природи «Лісовою стежкою».
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: лінійний малюнок.
Хід урокуІ. Організаційна частина. - Доброго дня всім. У вас все гаразд? Усі готові до уроку? Перевіримо чи все у нас готово до роботи. Нам будуть потрібні: альбомний аркуш, прості олівці, кольорові,  гумки, гелеві ручки, фломастери, пастелі а також ваша увага та активність.ІІ. Актуалізація опорних знань.-         Як називають вид мистецтва в якому малюнок створюють за допомогою лінії, крапки, штриха? (Графіка.Відповіді дітей.)
-         Що можна намалювати графічними матеріалами? (Портрет людини, пейзаж, натюрморт, тварин, казку.)
-         Скажіть, чи можна намалювати вірш? (Відповіді дітей.)
ІІІ. Мотивація.-         У нас сьогодні незвичайне завдання, нам прийшов лист із казкового лісу, від його мешканців – дерев. Вони просять щоб ви намалювали їх портрети за  віршованим описом.
 ІV. Повідомлення теми мети і завдань уроку.
-         Тема нашого уроку: Створення образу дерева за одним із віршованих уривків. Тому ми спочатку познайомимося з роботами художників-графіків, дізнаємось більше про дерева та навчимось створювати художній образ за поетичним описом.
V. Робота над темою уроку.
Сприймання учнями творів мистецтва.-         Розгляньте репродукції картин художників-графіків. (Перегляд слайдів.)-         Які дерева тут зображені? (Сосни, тополі, дуби, берізки.)-         Розкажіть, які з цих творів вам сподобались найбільше, чому?
-         Які бувають стовбури у дерев, гілки?
-         Кого вам нагадують дерева на фото?
-         А ці дерева намалювали учні у різні роки. Кожен із них передав своє бачення образу дерева.
Слухання віршів.-         Настав час прочитати лист від дерев. Послухайте уважно поетичні рядки і спробуйте уявити образи дерев які нам потрібно намалювати.Могутній дуб
Могутній дуб, прадавній дубстоїть побіля яруРозкинув свій листатий чуб,чолом торкає хмару.Старече згорблене гілля,кора немов сталева,із лісу дідові здалявклоняються дерева. - Які графічні засоби ви використаєте для створення образу такого дуба?
Берізки
Не дивуйтеся нітрішки,
Що в берізок молодих
Ціле літо чисті ніжки,
Білі-білі, наче сніг.
Це тому, що в хороводі,
Коли ми спимо усі,
По траві берізки ходять,-
Миють ноги у росі!
Петро Ребро
 - За допомогою яких рухів ви б створили образ цих берізок?
Казкові шати
Сплять над озером ялинки,
Як сестрички в сповитку.
Біла віхола хустинки
Їм зіткала нашвидку.
А берізка, мов лілея,
В платті з ніжних пелюсток.
Замість бантика у неї —
З клена зірваний листок.
Вадим Скомаровський
 - З ким порівнюються у цьому вірші ялинки і берізки?
Вербові сережки
Біля яру, біля стежки
одягла верба сережки.
Головою хилитала,
потихесеньку питала:
- Де ота біленька хатка,
що гарнесенькі дівчатка?
Хай би вибігли до стежки,
подарую їм сережки.
Ліна Костенко
-         Який образ верби ви уявляєте?
Каштаненя
Каштан у дощ  згубив каштаненя,
Розгублено обшукує  кишені.
А те каштаненя, мов мишеня,
Принишкло у  траві зеленій.
Лежить і стиха  вигляда у світ.
Його не видно  і не чути.
Каштан дитятку шле привіт —
Листочки, наче парашути.
Надія Кир'ян
Який характер музики підходить, на вашу думку, до цього вірша?
Педмалюнок з коментарем.
-         Перед вами різні графічні матеріали. Оберіть ті, які найбільше підходять для певного образу дерева. Наприклад, для старого дуба можна обрати фломастер або м’який олівець. Для берізки – гелеву ручку, твердий олівець. Пастеллю зручно малювати крону дерева, стару кору, траву, землю. Ви можете спробувати усі матеріали і поєднати кілька образів дерев у єдиній композиції. За задумом можна створити образ одного або двох дерев. Пам’ятайте про вибір формату альбомного аркуша. Кілька дерев краще розмістити на горизонтальному форматі. Одне або два дерева впишуться у вертикальний формат. Вірно визначте лінію горизонту та розмістіть передній і дальній план. Головне має бути у центрі аркуша. Працюйте акуратно, не натирайте гумкою. Хто не впевнений, спочатку легенько промальовуйте композицію простим олівцем.
Релакс-хвилинка під музичний супровід.-  Будова дерева схожа на людину, адже руки і пальці наче гілки розходяться від стовбура. Уявіть, що ви маленькі дерева. Встаньте, підніміть «гілочки» угору, потягніться до сонечка, розправте пальчики, порухайте ними. Ось подув вітерець і дерева гойдаються то вліво, то вправо, вперед, назад. Накрапає дощик, дерева усміхаються, струшують краплі з гілочок. Хвилинка-веселинка закінчилась, сідаємо за парти.
VІ. Практична діяльність учнів.
VІІ. Оцінювання та аналіз робіт.
VІІІ. Підсумок уроку.
-         На мою думку, дерева будуть задоволені портретами, які ви створили. Вони дуже нагадують поетичні образи з листа.
-         Які засоби створення образів ви використали?
-         Чи сподобалось вам малювати вірші?
-         Поспостерігайте у природі за образами дерев і поділіться своїми враженнями на наступному уроці.


Немає коментарів:

Дописати коментар