Урок образотворчого мистецтва в 7 класі

 Презентація до теми
Урок образотворчого мистецтва в 7 класі 

Тема. Плакат. Види плакатів. Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва. Створення плакату «Екологія».
Мета: розширити уявлення учнів про плакат як вид графіки; познайомити з видами плакатів; вчити створювати екологічний плакат; виховувати дбайливе ставлення до природи: розвивати асоціативно-образне мислення засобами мистецтва.Завдання:-         з’ясувати з чого складається плакат;
-         познайомитись з видами плакатів;
-         навчити створювати плакат на екологічну тематику;
-         розвивати навички групової роботи;
-         формувати ціннісне ставлення до природи.
Мистецька абеткаПлакат – вид тиражної графіки.
Види плакатів: політичний, рекламний, соціальний, культурологічний, навчально-інструктивний, афіша.
Екологія - це наука про взаємодію живих організмів і їх спільнот між собою та із навколишнім середовищем.
Кліп-арт (від англ. ClipArt ) - набір графічних елементів дизайну для складання цілісного графічного дизайну.Обладнання для вчителя: фарби, графічні матеріали (фломастери, олівці, маркери); ноутбук, проектор, вірші про природу.
Обладнання для учнів: фарби, графічні матеріали (фломастери, олівці, маркери); 1 ватман для чотирьох учнів.Зоровий ряд: учнівські плакати, презентація «Плакат».
Музичний ряд: запис звуків природи з музичним оформленням.Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: малюнок фарбами і графічними матеріалами.
Хід уроку
   - Сьогодні ми будемо працювати у групах, тому обговорюйте питання тихо, не заважайте один одному. Виберіть командира групи, заповніть таблицю оцінювання роботи та кількості вірних відповідей на уроці.
ІІ. Повідомлення теми, завдань уроку.
-         Тема нашого уроку: «Плакат, Види плакатів. Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва «Екологія». Завдання які ми маємо розвязати:
-         з’ясувати, з чого складається плакат;
ІІІ. Робота над темою уроку.
Бесіда.
-         Що таке плакат? (Плакат це вид тиражної графіки.)
-         Що зображують на плакаті? (Малюнки і написи.)
-         Пригадаємо, які види графіки ми знаємо? (Станкова, тиражна, промислова.)
   Плакат повинен привертати увагу глядача та коротко передавати інформацію за допомогою знаків, малюнків шрифту.   
Все на землі, все треба берегти –
І птаха й звіра, і оту рослину,
Не чванься  тим, що цар природи ти –
Бо врешті, ти його частинка.
Друже мій, люби життя,
Люби людей, природу,
А кривду кинь у забуття,
Як камінь в тиху воду.

-        Які асоціації у вас виникли після слухання вірша?
-        Який образ намалювала ваша уява? Передайте його у композиції плакату.
   Тематикою плакату може бути: захист тварин або лісів, заклик до боротьби за чисте повітря чи воду, заклик проти засмічування нашої планети. Ваші роботи ми обов’язково розвісимо у відповідних місцях нашого села, щоб вони виконували свою функцію – агітацію. Використайте усі засоби графіки  та живопису, щоб привернути увагу суспільства до проблем екології аби не сталося так, як це змалювала у своєму вірші Ліна Костенко «Ще назва є, а річки вже немає».

Ще назва є, а річки вже немає.
Усохли верби, вижовкли рови,
і дика качка тоскно обминає
рудиментарні залишки багви.
І тільки степ, і тільки спека, спека,
і озерявин проблески скупі.
І той у небі зморений лелека,
і те гніздо лелече на стовпі.
Куди ти ділась, річенько? Воскресни!
У берегів потріскались вуста.
Барвистих лук не знають твої весни,
і світить спека ребрами моста.
Стоять мости над мертвими річками.
Лелека зробить декілька кругів.
Очерети із чорними свічками
ідуть уздовж колишніх берегів.
І. Організація класу.   
-         познайомитись з видами плакатів;
-         створити плакат на екологічну тематику;
-         вчитись працювати у групах.
Перегляд слайдової презентації з коментарем вчителя.
-         Плакат це вид друкованого мистецтва та різновид тиражної графіки, що виконується у різних графічних та живописних техніках, є потужним засобом масової інформації та впливу на свідомість людей.


   Його можна зустріти де завгодно: на вулиці, на рекламних щитах, у навчальних закладах та підприємствах, біля кінотеатрів чи концертних залів, у вітринах магазинів. Він може бути досить великим, від кількох метрів до кількох сантиметрів у вигляді сірникової етикетки та поштової марки.
   Засоби які допоможуть вам створити плакат це великий розмір формату, яскраві кольори, лаконічна інформація (текст, малюнок).
   Виділяють декілька видів плакатного мистецтва: політичний, рекламний, соціальний, культурологічний, навчально-інструктивний, афіша.
   Політичний плакат має бути повязаний з конкретною особою, легко запам’ятовуватися, нести позитивний вплив.
   Рекламний плакат складається з малюнка та короткого тексту, які доповнюють один одного. Для створення плакату використовуються контрастні поєднання кольорів, які добре помітні на відстані.
   Соціальний плакат відповідає соціальним потребам суспільства і торкається питань здоров’я нації, профілактика хвороб, соціальної підтримки людей.
   Культурологічний плакат відображає питання, пов’язані з самовизначення нації, історичною спадщиною, етнонаціональними цінностями, історико - культурними пам’ятками та визначними постатями.
   Навчально - інструктивний плакат пропагує наукові знання, методи праці, різні правила. На відміну від інших видів плаката, містить значну кількість тексту, серію малюнків і призначений для тривалого використання.
   Афіші рекламують шоу, концерти, вистави, спортивні заходи, презентації, виставки.

 

   Тема нашої роботи «Екологія» - надзвичайно актуальна. Давайте пригадаємо, що означає термін «екологія» (відповіді дітей). Екологія - це наука про взаємодію живих організмів і їх спільнот між собою та із навколишнім середовищем. Розвинути ваші асоціації та створити композицію плакату допоможе вірш Б. Лепкого та фото прекрасних пейзажів нашої планети, серед яких ви упізнаєте місцеві краєвиди.


-         Про що розповідається у вірші?
-         Які образи виникли у вашій уяві після прослуханого твору?
   Перегляньте зразки шрифтів та кліп – артів які можна використати для створення графічної композиції.
ІV. Самостійна робота дітей у групах над плакатами.
V. Аналіз та оцінювання робіт. Підсумок уроку.
   Командири груп звітують про виконану роботу за таблицями оцінок та презентують плакати. Вчитель виставляє бали.


Немає коментарів:

Дописати коментар