Урок образотворчого мистецтва в 7 класі

 Презентація до теми

Тема. Інтер’єр. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм у середовищі людини. «Ікебана в інтер’єрі».
Мета: розширити уявлення про інтер’єр; ознайомити учнів з ікебаною, історією її виникнення та стилями; формувати уявлення про взаємозв’язок природного середовища, природних форм у середовищі людини; вчити створювати образ в ікебані; розвивати асоціативно – образне мислення.
Завдання:
-         з’ясувати основні закономірності інтер’єру;
-         познайомитись з ікебаною, історією її виникнення та стилями;
-         навчити створювати образ в ікебані;
-         розвивати композиційні навички;
-         формувати ціннісне ставлення до природи та мистецтва.
Мистецька абеткаІкебана – (у перекладі з яп. іке — життя, бана — квіти, «живі квіти») — традиційне японське мистецтво аранжування, створення композицій зі зрізаних квітів, гілок у спеціальних ємностях та розміщення їх у інтер’єрі.
Обладнання для вчителя: сухі рослини, гілки; підготовлена глина; ножиці, посуд різних форм, альбомний аркуш, простий олівець, гумка; музичний запис східних мотивів.
обладнання для учнів: сухі рослини, гілки, підготовлена глина, ножиці, посуд різних форм, альбомний аркуш, простий олівець, гумка, ноутбук, проектор.
Зоровий ряд: зображення схем ікебани; слайдова презентація.
Музичний ряд:  Деніел Мей «Вода»
Тип уроку: комбінований урок.
техніка виконання: складання букетів із сухих рослин.
Хід уроку.
І. Організаційний момент   - Сьогодні на уроці ми будемо працювати в парах. Погоджуйте свої дії один з одним та обережно поводьтеся з ножицями.ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь
-         Тема сьогоднішнього уроку: Інтер’єр. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм у середовищі людини. «Ікебана в інтер’єрі».
Завдання:
-         з’ясувати основні закономірності інтер’єру;
-         познайомитись з ікебаною, історією її виникнення та стилями;
-         навчити створювати образ в ікебані; 
-         розвивати композиційні навички;
-         формувати ціннісне ставлення до природи та мистецтва.
V. Педагогічний показ. 
   Настав час створити ікебану з сухих рослин та гілок. Кріпити їх ви будете за допомогою глини, а розмістите у посуді, який, на вашу думку, найбільше підходить для композиції.
-         Ми продовжуємо знайомитись з інтерєром.
-         Пригадайте, що таке інтер’єр. (Інтер'є́р — архітектурно й художньо оздоблена внутрішня частина будинку, що забезпечує комфорт людині та визначає функціональне призначення приміщення.)
-         Які основні вимоги інтер'є́ру? (Корисність, зручність, краса.)
ІII. Повідомлення теми, завдань уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
-         На минулому уроці ми створювали дизайн приміщення житлової кімнати, а сьогодні будемо працювати над декором для цієї кімнати. Ми познайомимося з ікебаною.
Перегляд слайдової презентації з коментарем.
   Ікебана - це стародавнє японське мистецтво створення квіткових композицій. У ньому відбилися традиції релігій буддизму і синтоїзму прикрашати храми.
   Вважається, що заняття ікебаною дозволяє людині досягти внутрішньої гармонії і спокою. У кожному листку митець бачить образ лісу, в кожній квітці образ саду.   Колірне багатство рослин, так само як і геометричні форми і лінії, в ікебані мають глибокий символічний зміст. Значення квітів і рослин, їх поєднання в композиції утворює складну мову, за допомогою якої автор створює своєрідне послання. Мовою ікебани можна передати настрій, почуття і образи. Матеріал композиції може показувати образ пори року. Кожному святу відповідають певні квіти та їх поєднання. Часто ікебана є посередником у спілкуванні між людьми. Її можна поєднати в інтер’єрі із меблями, декором, які будуть доповнювати, підкреслювати одне одного, створювати єдине композиційне ціле.
    Композиції з сухих квітів сьогодні більш популярні в інтер'єрах: вони довго не втрачають свій зовнішній вигляд, на відміну від живих рослин, які тримаються кілька днів. Завдяки своїм властивостям сухі квіти, плоди, листя, гілки та насіння прекрасно підходять для оформлення житлових і службових приміщень. Кожна рослина гарна по-своєму навіть після висушування. Цікавим є те, що в сухому вигляді багато рослини продовжують виділяти антисептичні речовини, що благотворно впливають на мікроклімат приміщення.
   Сформувалися декілька стилів ікебан: масивний, лінійний, лінійно-масивний, змішаний. Познайомтеся з ними та спробуйте створити композицію у певному стилі.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
   Самостійна робота дітей у парах під звуки східних мотивів.
VІІ. Оцінювання робіт. Підсумок уроку.
-         Що ви дізнались про ікебану та її види?
-         У якому стилі ви створили ікебану?

-         Який образ ви передали в ікебані?

Немає коментарів:

Дописати коментар