Урок образотворчого
мистецтва в 6 класі
Тема. Портретний жанр. Поняття портрет. Автопортрет. Портрет в композиції. Асоціативний портрет. Створення композиції «Образ в автопортреті».
- У нас сьогодні змішана техніка малювання, тому нам будуть потрібні фарби (гуаш), пастель, серветки, палітра, великі пензлі, альбомні аркуші, дзеркальця.
- Ми сьогодні також будемо працювати над портретним жанром.
ІV. Актуалізація опорних знань
- Перед вами репродукції відомих художників, який жанр живопису тут представлений? (Портрет.)
- Як називають портрет на якому художник зобразив сам себе? (Автопортрет.)
- Які види портретів тут зображені? (парадний, у повний зріст, погруддя, по пояс, анфас, профіль, ¾.)
Створимо асоціативний кущ «Види портретів».
Щоб створити портрет, потрібно знати пропорції обличчя людини, будову її тіла. Зараз ми разом їх пригадаємо.
Педмалюнок (виконується фарбами без промальовування простим олівцем)
- Яку форму має голова людини? (Яйцеподібну.)
- Як намалювати шию, плечі? (Відповідно голови, не занадто великі і не занадто малі.)
- Де розміщуються очі? (Середина голови.) Відстань між очима дорівнює ширині ока. Це приблизно і ширина носа.
- Ніс? (Середина від лінії очей до підборіддя.)
- Лінія рота? (Середина від краю носа до підборіддя.)
- Де розміщуються вуха? (На рівні очей.)
- Як намалювати брови? (Індивідуальне розміщення і форма у кожної людини.)
- Волосся? (Індивідуальні особливості.)
(Робота дітей над створенням основи для обличчя.)
- Намалюйте основу для вашого автопортрету та залиште її для висихання.
Сприй мання творів мистецтва. Бесіда.
- Що може розповісти портрет про людину? (Душевний стан, соціальний статус, епоху, вік людини.)
- Усі ці елементи є складовими образу у портреті. Душевний стан людини у портреті передається виразом обличчя: поглядом, мімікою, кольорами, зачіскою, а також доповнюються фоном портрету, складками одягу, аксесуарами, предметами, технікою зображення. Погляньте, як усе це втілюють художники у портретах та автопортретах.
«Дівчина у вінку»
Тетяна Яблонська
«Автопортрет в українському костюмі» Володимир Маковський.
"Портрет української дівчини"
Катерина Білетіна «Портрет дівчини»
Петро Холодний
«Портрет дівчини». Т. Г. Шевченко «Автопортрет» Василь Кричевський.
"Автопортрет у білому кожусі".
Віра Баринова-Кулеба.
"Автопортрет".
- Що об’єднує усі ці портрети?
- Опишіть усно образи, які створені у портретах, автопортретах.
- Які емоції, почуття викликають у вас ці портрети?
Гра «створи свій образ».
- Мені у спадок від бабусі дісталася скриня з головними уборами. Давайте спробуємо відгадати що там є. (Віночки, стрічки, хустини,бриль, картуз, намисто.)
(учні вибирають аксесуари та головні убори і створюють образи. Вчитель допомагає підказками.)
- Уважно розгляньте себе у дзеркалі, уявіть себе в образі україночки у віночку, хустині, стрічці, з намистом, українця у брилі, з козацькою зачіскою, у картузі.
VІ. Самостійна робота учнів
- Відтворіть асоціації, пов’язані із вашим портретом за допомогою пастелей. Домалюйте очі, брови, губи, волосся, вишивку, аксесуари.
VІІ. Підсумок уроку. Виставка малюнків.
Завдання уроку:
-
з’ясувати особливості портретного
жанру в живописі та його виражальні можливості;
-
створити асоціативний кущ
«Види портрету»;
-
познайомитись з творами портретного жанру відомих
живописців;
-
створити образ україночки, українця в автопортреті.
-
Що допомогло вам у створенні образу?
-
Які засоби художньої виразності ви використали при
створенні образу?
-
Що ви хотіли передати, створюючи автопортрет?
-
Які почуття у вас виникали під час роботи?
Немає коментарів:
Дописати коментар