Урок образотворчого мистецтва в 6 класі

Урок образотворчого мистецтва в 6 класі

Тема. Портретний жанр. Поняття портрет. Автопортрет. Портрет в композиції. Асоціативний портрет. Створення композиції «Образ в автопортреті».
Мета. Активізувати знання про портретний жанр. Закріпити поняття учнів про види портрету. Вчити створювати портрет в композиції. Вдосконалювати навички побудови обличчя людини. Розвивати асоціативно-образне мислення засобами живопису. Формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Завдання:-         з’ясувати особливості портретного жанру в живописі та його виражальні можливості;
-         створити асоціативний кущ «Види портрету»;
-         познайомитись з творами портретного жанру відомих живописців;
-         створити образ україночки, українця в автопортреті.
Мистецька абетка.Портрет – жанр образотворчого мистецтва, що зображує людину або групу людей. Автопортрет – портрет художника, виконаний ним самим.
Образ у портреті – зміст який художник втілює у творі.
Обладнання для вчителя: мольберт, аркуші альбомні, фарби, палітра, пензлі №5+, пастелі, серветки, посуд з водою, скриня, стрічка, хустина, український вінок, намисто, шапка, солом’яний капелюх, ноутбук.
Обладнання для учнів: аркуші альбомні, фарби, палітра, пензлі №5+, пастелі, серветки, посуд з водою, дзеркальця.(Учні увишиванках.)                                                                                                                       Зоровий ряд. Репродукції картин (Т. Г. Шевченко «Автопортрет», Тетяна Яблонська «Автопортрет в українському костюмі», Володимир Маковський "Портрет української дівчини", Катерина Білетіна «Портрет дівчини», Петро Холодний «Портрет дівчини», Василь Кричевський "Автопортрет у білому кожусі", Віра Баринова - Кулеба "Автопортрет", Катерина Білетіна «Тарас».
Музичний ряд: українська народна мелодія «Веснянки» (Сопілка 1.55 хв.)
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: малюнок фарбами і пастелями.
 Хід уроку
І. Організація класу   Перевірка готовності учнів до уроку.
-         У нас сьогодні змішана техніка малювання, тому нам будуть потрібні фарби  (гуаш), пастель, серветки, палітра, великі пензлі, альбомні аркуші, дзеркальця.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності-         Художники у всі часи зверталися до образу людини у своїх творах. Портрети створені талановитими митцями породжують легенди та  захопливі історії. Як от портрет «Джоконда» Леонардо да Вінчі, знамениту усмішку якої не вдається повторити жодному іншому художнику. Чи легенда про скульптора, який закохався у власне творіння.
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
-         Ми сьогодні також будемо працювати над портретним жанром.
Тема нашого уроку: «Портрет. Автопортрет. Портрет в композиції. Асоціативний портрет. Створення композиції «Образ в автопортреті». Сьогодні ми закріпимо поняття про види портрету. Навчимось створювати портрет у композиції. Вдосконалимо навички побудови обличчя людини.
ІV. Актуалізація опорних знань
-         Перед вами репродукції відомих художників, який жанр живопису тут представлений? (Портрет.)
-         Як називають портрет на якому художник зобразив сам себе? (Автопортрет.)
-         Які види портретів тут зображені? (парадний, у повний зріст, погруддя, по пояс, анфас, профіль, ¾.)
   Створимо асоціативний кущ «Види портретів». V. Вивчення нового матеріалу
   Щоб створити портрет, потрібно знати пропорції обличчя людини, будову її тіла. Зараз ми разом їх пригадаємо.
Педмалюнок (виконується фарбами без промальовування простим олівцем)
-         Яку форму має голова людини? (Яйцеподібну.)
-         Як намалювати шию, плечі? (Відповідно голови, не занадто великі і не занадто малі.)
-         Де розміщуються очі? (Середина голови.) Відстань між очима дорівнює ширині ока. Це приблизно і ширина носа.
-         Ніс? (Середина від лінії очей до підборіддя.)
-         Лінія рота? (Середина від краю носа до підборіддя.)
-         Де розміщуються вуха? (На рівні очей.)
-         Як намалювати брови? (Індивідуальне розміщення і форма у кожної людини.)
-         Волосся? (Індивідуальні особливості.)
(Робота дітей над створенням основи для обличчя.)
-         Намалюйте основу для вашого автопортрету та залиште її для висихання.
Сприй мання творів мистецтва. Бесіда.
-         Що може розповісти портрет про людину? (Душевний стан, соціальний статус, епоху, вік людини.)
-         Усі ці елементи є складовими образу у портреті. Душевний стан людини у портреті передається виразом обличчя: поглядом, мімікою, кольорами, зачіскою, а також доповнюються фоном портрету, складками одягу, аксесуарами, предметами, технікою зображення. Погляньте, як усе це втілюють художники у портретах та автопортретах.
                                                                                                                                       В. Маковський
                                                                                                                                    «Дівчина у вінку»
Тетяна Яблонська
«Автопортрет в українському костюмі»   Володимир Маковський.                   
                                                                        "Портрет української дівчини"
                                                                                                                                                                                          Катерина Білетіна «Портрет дівчини»                      
   
Петро Холодний
«Портрет дівчини».                                                                                                 Т. Г. Шевченко «Автопортрет»        Василь Кричевський.
                                                                                                                                                                                                        "Автопортрет у білому кожусі".
                                                                      Віра Баринова-Кулеба.
                                                                      "Автопортрет".
-         Що об’єднує усі ці портрети?
-         Опишіть усно образи, які створені у портретах, автопортретах.
-         Які емоції, почуття викликають у вас ці портрети?
Гра «створи свій образ».
-         Мені у спадок від бабусі дісталася скриня з головними уборами. Давайте спробуємо відгадати що там є. (Віночки, стрічки, хустини,бриль, картуз, намисто.)
(учні вибирають аксесуари та головні убори і створюють образи. Вчитель допомагає підказками.)
-         Уважно розгляньте себе у дзеркалі, уявіть себе в образі україночки у віночку, хустині, стрічці, з намистом, українця у брилі, з козацькою зачіскою, у картузі.
VІ. Самостійна робота учнів
-         Відтворіть асоціації, пов’язані із вашим портретом за допомогою пастелей. Домалюйте очі, брови, губи, волосся, вишивку, аксесуари.
VІІ. Підсумок уроку. Виставка малюнків.
Завдання уроку:
-         зясувати особливості портретного жанру в живописі та його виражальні можливості;
-         створити асоціативний кущ  «Види портрету»;    
-         познайомитись з творами портретного жанру відомих живописців;
-         створити образ україночки, українця в автопортреті.


-         Що допомогло вам у створенні образу?
-         Які засоби художньої виразності ви використали при створенні образу?
-         Що ви хотіли передати, створюючи автопортрет?
-         Які почуття у вас виникали під час роботи?




Немає коментарів:

Дописати коментар